2012. november 11., vasárnap

Tablet (vagy ahogy én használom: Tabi ;) )

Ezt a rövid összefoglalót találtam böngészés közben! (linkre kattintva "teaching with tablets" fülecskénél jelenik meg)

Nagyon tetszik maga a kivitelezés, szépen tagoltan és vizuális megerősítve jelennek meg rajta az információk, illetve érdekes volt végigfutni a statisztikákat is a tabi használattal kapcsolatban.

Az oldal kapcsán gondoltam arra, hogy felhasználóként én is véleményezem, természetesen univerzális szemüvegen keresztül.
Én lassan egy éve használom a tabit, amivel anyukám meglepett. Kínai utazása során akadt rá, kisebb nagyobb küzdelmek árán sikerült olyan operációs rendszert szerezni rá, ami itthon is kompatibilis. Az alapbeállítások nagyon egyszerűen kezelhetők, teljesen egyértelmű (szerintem) mit hol és hogyan tudok beállítani rajta. Óriási élmény volt, hogy azonnal szinkronizálta a két postafiókomat, illetve a google naptáraimat. A nagy szinkronizálás közepette azért megijedtem, és voltak fenntartásaim az adatvédelemmel kapcsolatban. Erre többen is felhívták a figyelmemet, önmagában a szinkronizálás nem jelent gondot, inkább a letölthető alkalmazások jelenthetnek veszélyt a tárolt adatok szempontjából.

Ahogy kezdtem egyre jobban belejönni a használatba újabb és újabb alkalmazásokkal ismerkedhettem meg. Rengeteg dolog elérhető ingyenesen is, a különböző böngészőktől elkezdve a személyi edző programokig. Minden alkalmazásban az a jó, hogy teljesen személyre szabható, ennek hátránya, hogy a személyre szabáshoz elég sok személyes adatra is szükség van. 

Amint megtaláltam minden számomra szükséges alkalmazást (pl.: bevásárló lista, emlékeztető, hogy megfelelő mennyiségű vizet igyak naponta, teendők rendszerezésére és elkészítésére szolgáló határidőnapló, órarend készítő, dropbox, stb) és a sajátomnak éreztem ezt a kis kütyüt, el is kezdtem tovább kutakodni, mihez kezdenék én ezzel a gyerekekkel?
A "piacon" rengeteg oktató anyagot találtam, olyan játékokat amik valamely tananyag játékos feldolgozását biztosítják, bár jó részük angol nyelven elérhető.  Ezek kevésbé személyre szabhatóak, de biztosan lehet olyan anyagokat is találni, ami több szerkesztési lehetőséget biztosít a felhasználónak. 
Nálunk nagy sláger volt a mesekönyv, több mesekönyv is letölthető a tabira, még lapozni is nagyon klasszul lehet, ezt a húgom kifejezetten élvezte, több játékot is építettünk a mesekönyv köré.

A tanulásban én is nagy hasznát veszem a kis eszköznek, jegyzetet készíteni nagyon szeretek benne, mert sokkal gyorsabb és könnyebben megosztható másokkal. Volt, hogy prezentáció közben ezt használtuk a csoporttal "puskának", sokkal könnyebb volt ezen követni a prezentációnk menetét, mint elveszni a jegyzetek között. 
Illetve nekem nagy segítséget jelent az olvasásban, rengeteg cikket, könyvet ezen olvastam, utazás közben sokkal kényelmesebb volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése