2012. november 10., szombat

Boardmaker

Ezen a héten illetve a következőn digitális támogató szolgáltatásokkal ismerkedünk meg az órán. Itt jött az az ötletem, hogy szívesen megosztanám a csoporttal a Boardmaker - tapasztalataimat. A hétfői órán reményeim szerint mesélhetek pár percet erről, illetve vizuálisan is megerősíteném a mondandót néhány kész eszköz bemutatásával.

Korábban autizmus spektrum zavarban érintett gyermekek terápiáján használtam illetve készítettem képkommunikációs eszközöket a program segítségével. 


A Boardmaker alapvetően egy képszerkesztő program ami nagyon sok funkcióval rendelkezik. Először bonyolultnak tűnt a használata, de egykét alkalom és elkészített napirend után már egyszerűbben kezelhető. A felhasználói felület viszonylag egyértelmű, a képek beillesztése, kicsinyítés-nagyítás illetve más szerkesztési műveletek könnyen elérhetőek, nekem a több kép összeillesztése illetve a komplett napirend összeállítása okozott nehézséget. Ehhez több lapon kell dolgozni egyszerre majd ezeket összeilleszteni, szerkeszteni.


Nagy előnye, hogy iszonyú mennyiségű képanyagot tartalmaz, rengeteg kategóriába rendezve. Ez alkalmanként nehezíti a keresést. Pl. étkezés, szabadidő, érzelmek, ünnepeket, emberek. A képanyag tovább bővíthető, nekem erre sokszor volt szükségem, mert minden gyermek más absztrakciós szinten lehet, nem mindegyikőjük tudja értelmezni a rajzolt tárgy képét, sokszor a tárgyról készült fényképet kellett beillesztenem. 
A terápiák során én alapvetően a következőkre használtam a programot:

  • szabálykártyák készítése
  • napirend összeállítása
  • szociális történetek készítése
  • folyamatábrák készítése
De ezen kívül sok más kreatív ötlet megvalósítására is alkalmas lehet. Óriási hátránya, hogy nagyon drága beszerezni... :(

A 30 napos ingyenes verziót itt lehet kipróbálni. Illetve bővebb információt is olvashattok róla.
Az órán pedig mindezt képekben is prezentálom.



1 megjegyzés: