2012. november 11., vasárnap

A projekt első lépései

A dokumentálással, így a bloggal is kissé elmaradtam, de az őszi szünet előtt sor került a Google alkalmazások használatával kapcsolatos kérdőívek kitöltetésére a Mándy Iván Szakképző Iskola és Speciális Szakiskola (ahol a szakpedagógiai gyakorlatom közoktatási részét teljesítettem) egy kilencedikes és egy tizedikes osztályában. A kérdőívek kiértékelése folyamatban van, illetve az autizmussal élő tanulók csoportjában kapott eredményekkel való összehasonlítás is érdekesnek ígérkezik! Előzetesen talán annyi, hogy a legtöbb diák, bár rendszeresen használja az internetet (e-mailezés, játék, Facebook), a Google alkalmazások közül csak néhányat ismer (kereső, képkereső, térkép, fordító) és a tanulási folyamatban még nem látja ezeknek akkora szerepét, fontosságát. Pozitívum, hogy a pedagógusok nyitottak ezekre az újításokra, többek között például az osztályok szabadidős programjain, nagyobb iskolai eseményein készült fotókat a Picasán osztják meg a gyerekekkel.

A kérdőívezést követő rövid, a Google alkalmazásait ismertető prezentációmat (http://prezi.com/p-8nrklh2jke/google-alkalmazasok/) szintén lelkesen fogadták; úgy tűnt, a diákoknak és a pedagógusnak is sok új információt, gyakorlati alkalmazási lehetőséget tudott mutatni. Persze nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez az egyszeri alkalom elegendő lett volna ahhoz, hogy mostantól minden tanuló Google naptári időbeosztást készítsen vagy a Google Scholarban keresgéljen anyagot a házi feladathoz, de talán kezdetnek hasznos volt! 

1 megjegyzés:

  1. Jó az ötlet, Anna, bár én azért képeket tettem volna bele a diákoknak a sok szöveg helyett. :)
    És igen, egyszeri alkalom egészen biztosan nem elég. Lehet tervezni a továbblépést :)

    VálaszTörlés