Egerben, az Eszterházy Károly Főiskola Gyakorlóiskolájában elindult az első digitális osztály, mint kísérleti oktatási projekt. A nyolcadikosok tizenegy tantárgyat tanulnak tableten, azaz táblagépen; mind tanulói, mint pedagógusi részről nagyon pozitív fogadtatása van a programnak. Erről egy rövid videó a tv2 videótárban és az iskola honlapján is megtekinthető. Az projekthez az interakítv tananyagokat és a digitalizált formájú (ibooks formátumú), de amúgy hagyományos tankönyveket a Nemzeti Tankönyvkiadó készítette, az informatikai hátteret pedig a Szinva Net Informatikai Kft. biztosítja.
A tablet előnye, hogy praktikus, izgalmas, könnyen kezelhető, ráadásul vonzó tanulási környezetet teremt, új motivációt biztosít és más típusú tananyag feldolgozási módokra ad lehetőséget. Elfér benne az összes tankönyv anyaga és a szárazabb, elméleti ismeretek gyorsan, könnyedén kombinálhatóan a legfrissebb információkkal, újdonságokkal, illetve gyakorlati vonatkozásokkal az azonnali internet-hozzáférésen keresztül. Emellett nagy a hangsúly az interaktivitáson és a sokszínűségen: a tananyagot animációk, videók, önellenőrző kérdések, fogalomtár és interaktív tartalomjegyzék egészítik ki. A tanárok részéről tehát viszonylag más jellegű tanítás-tanulásszervezést és más típusú feladatbank összeállítását igényli a tablet-alapú oktatás, mint a hagyományos tankönyvalapú. Több a lehetőség és nagyobb a mozgástér, így könnyebbé és rugalmasabbá válhat a mindennapi iskolai munka. Az iskola pedagógusai nagy előrelépésként élik meg a váltást.
Sajnos kicsi a valószínűsége, hogy más iskolákban is bevezetésre kerülne hasonló projekt, bár az egri gyakorlóiskola jövőre pályázna további táblagépekre. A Nemzeti Tankönyvkiadónak viszont nagyszabású tervei vannak: céljuk egy ún. digitális hátizsák összeállítása, amelyben 120 digitalizált tankönyv válna belátható időn belül elérhetővé, "ami lefedi a teljes közoktatást." Sounds good! Csak aztán legyen elég táblagép..
A tablet előnye, hogy praktikus, izgalmas, könnyen kezelhető, ráadásul vonzó tanulási környezetet teremt, új motivációt biztosít és más típusú tananyag feldolgozási módokra ad lehetőséget. Elfér benne az összes tankönyv anyaga és a szárazabb, elméleti ismeretek gyorsan, könnyedén kombinálhatóan a legfrissebb információkkal, újdonságokkal, illetve gyakorlati vonatkozásokkal az azonnali internet-hozzáférésen keresztül. Emellett nagy a hangsúly az interaktivitáson és a sokszínűségen: a tananyagot animációk, videók, önellenőrző kérdések, fogalomtár és interaktív tartalomjegyzék egészítik ki. A tanárok részéről tehát viszonylag más jellegű tanítás-tanulásszervezést és más típusú feladatbank összeállítását igényli a tablet-alapú oktatás, mint a hagyományos tankönyvalapú. Több a lehetőség és nagyobb a mozgástér, így könnyebbé és rugalmasabbá válhat a mindennapi iskolai munka. Az iskola pedagógusai nagy előrelépésként élik meg a váltást.
Sajnos kicsi a valószínűsége, hogy más iskolákban is bevezetésre kerülne hasonló projekt, bár az egri gyakorlóiskola jövőre pályázna további táblagépekre. A Nemzeti Tankönyvkiadónak viszont nagyszabású tervei vannak: céljuk egy ún. digitális hátizsák összeállítása, amelyben 120 digitalizált tankönyv válna belátható időn belül elérhetővé, "ami lefedi a teljes közoktatást." Sounds good! Csak aztán legyen elég táblagép..
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése