Sziasztok!
Arra gondoltam, hogy mivel tanulásban akadályozottakkal és autistákkal csináljuk ezt a kutatást, megosztom veletek az ötleteimet. Várom a visszajelzéseket, hogy mit gondoltok róla.
Tanulásban akadályozottak csoportra vonatkozóan azt találtam ki, hogy első sorban felmérjük, hogy kinek van gmail-es postafiókja, ki mennyire használja az email-ezést, és mennyire a google alkalmazásokat. Az utóbbit úgy képzeltem el, hogy, akinek nincsen gmail-es postafiókja, annak segítünk egyet kreálni. Majd egy kérdőíves módszerrel felmérjük, hogy ki mennyire ismeri az alkalmazásokat (nyelvhasználatra, megfogalmazásra figyelve, képekkel segítve a megértést). Ezután tartunk nekik egy- egy rövid bemutatót (ppt-vel megerősítve), hogy az általunk kiválasztott legfontosabb alkalmazások, melyeket használni fognak a jövőben, hogyan is működik. Majd csoportokra osztjuk őket, vagy ők rendeződnek csoportokba, és egy adott feladatot kell megcsinálniuk, mely alatt, mivel 4-en vagyunk, ott ülünk mellettük és segítünk nekik (megérteni a feladatot, megfogalmazni a mondatokat... stb.). Majd a feladatukat bemutathatják egymásnak, esetleg csoportonként meg is csinálhatják, attól függ, ki, milyen feladatot kapott.
Autistáknál is hasonlóra gondoltam. A kommunikációt segítve, valamint a szociális viselkedést előtérbe helyezve, hiszen nálunk ez az, ami gyengeségnek számít. Képekkel, videókkal folyamatos megerősítés, valamint ha van olyan gyermek/ tanuló a csoportban, aki ezeket már ismeri, akkor rá támaszkodva, építve segíteni a többieknek is. Ez a pont tudom, eléggé vérszegény, így ide még kiegészítések kellenek, vagy teljesen új ötletek.
Szóval? Mit gondoltok?
Üdv: Zsófi
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése