2012. október 20., szombat

Kérdőívezés indul!

Ezen a héten elindult a projektünk gyakorlati része is, szerdán a szakpedagógiai gyakorlatomon kiosztottam a  kérdőív kitöltéséhez szükséges szülői beleegyező nyilatkozatokat abban a két osztályban, ahol tanítani szoktunk. A 9-10-esek már előre nagyon kíváncsiak voltak a kérdőívre és mikor meghallották, hogy a számítógép használati és az internetezési szokásaikról lesz szó, egyből biztosítottak az együttműködésükről. Remélem, jövő szerdáig töretlen marad a lelkesedésük!
Párhuzamosan Eszter és Nóri is elindítják majd a kérdőívezést az autista gyerekcsoport körében, így lehetőségünk lesz összehasonlítani a két eredményt!

Egy rövid, papíralapú kérdőívet állítottunk össze, egyszerű kérdésekkel, jól strukturált formában. A gyakorlat során ugyanis az volt a tapasztalatom, hogy a diákok nem igazán szeretnek írni, hosszú, kifejtős válaszokat adni, így a karikázós (A-D lehetőség) változat mellett döntöttünk. Eszter bejegyzéséből már kiderült, hogy mire is fókuszálunk: próbálunk egy átfogó képet kapni a diákokról, mint internetes felhasználókról és a Google alkalmazásokkal kapcsolatos előfeltevéseikről (pl. használják őket, de nincsenek tisztában vele, hogy ezek Google alkalmazások, vagy csak egyet-kettőt ismernek). Ezen belül fontosnak tartjuk kiemelni az alkalmazások szerepét a tanulásban, az iskolai munkában, a szabadidő szervezésében és erről szeretnénk néhány új információt, ismeretet is átadni a diákoknak! Ezért egy rövid prezentációval készülök majd a jövő hétre, amelyben terveim szerint bemutatom a Google keresőfunkcióit, a Scolar alkalmazást, a webalbumot, a térképet és a naptárat, illetve a végén létrehozunk majd egy Google csoportot az osztálynak. Az osztályfőnök együttműködésével remélhetőleg egy rövid, osztályszintű projekt elindítására is lesz majd lehetőség: az osztályt érintő események rögzítése a naptárban, fotómegosztás, alkalmazások használata az iskolai órákon és még van néhány ötletem.. Szóval készülök a szerdára!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése