2012. október 7., vasárnap

TIOP 1.1.1.

Egy netes forrás alapján egy nagyon érdekes és abszolút a témánkba illő pályázatot találtam.
A nevét a bejegyzés címe is muatatja: TIOP 1.1.1 azaz a Társadalmi Infrastuktúra Program keretében meghirdetett pályázati felhívás, mely a pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztésének támogatására szolgál. Vagy csak szolgálNA ?!
Ugyanis utána kerestem kicsit a dolognak és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség honlapja szerint úgy tűnik, hogy a pályázat fel lett függesztve...
Kétkedtem is, amint az SNI IKT akadálymentesítés című pdf-ben olvastam a rengeteg különböző SNI tanulók számára nyújtott IKT eszközről- a digitális palatáblától kezdve a diktafonon át a fejegérig - hiszen némelyik létezéséről ugyan már hallottam, ám arról még sosem, hogy ez bármely iskolában járna az SNI tanulóknak.
Elképzelhető, hogy 1-2 iskola pályázatot nyert volna, mivel arról nem találtam információt, ahogy arról sem, hogy a pályázatot mikor függesztették fel. Ellenben  a TIOP-nak meghirdetésre kerültek azóta újabb pályázatai, azok azonban már más témakörben.
Ha jelenleg is működő pályázatról beszélnénk csodálatos lenne, de azt hiszem az iskolák számára az interaktív tábla megszerzése (és fenntartása!) is nehéz feladat...

Ám, hogy ne ilyen pesszimista legyen a befejezés próbáljuk nézni a jó oldalát is a dolognak. Mármint annak természetesen nem lehet, hogy ez a pályázat már nem pályázható, de mind azon eszközök létezése -amiket a csatolt pdf-ben olvastam- is bíztató, hogy azért sok lehetőség van és sok új út az eredményesebb fejlesztéshez, oktatáshoz. 

3 megjegyzés:

  1. Hát ez valóban nagyon érdekes... Kíváncsi lennék, hogy mi lett a konkrét indok, ha van, ami miatt ezt felfüggesztették, valamint az iskolák véleményét is megkérdezném, akik pályáztak, hogy most így mi lesz velük, amit elképzeltek, hogyan valósítják, vagy nem valósítják meg.
    És ez a pályázati pénz, mire ment el? Mi volt fontosabb?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://www.nfu.hu/a_tiop_1_1_1_07_1_palyazatok_beadasa_felfuggesztve
      Fel vannak függesztve, mert a "pályázati felhívásra beérkezett támogatási igények elérték a rendelkezésre álló források összegét"
      Gondolom annál többet nem akarnak ígérni, amennyi van.
      A pályázatok beérkeztek, megítélték nekik az összeget, de még nem valósultak meg. Vagyis nem zárultak le. Nyilván, ha minden nyertes pályázat megvalósul, akkor megkapják a pénzt, de ha valamiért nem valósul meg valamelyik, akkor ott marad a pénz és újra kiírhatják a pályázatot....
      Amúgy én találtam már ennek a pályázatnak beszámolóját is, ahol megvalósult és működik. Csak sajnos ez így kevés. Ez egy nagyobb rendszernek egy kicsike része... sok-sok munka van még benne, de ez jó irány, hogy az EU számára kiemelt a fogyatékosügy.

      Törlés
    2. SZép Válasz, Orsi, köszönöm. :) Szauer Csilla Óráján erről bővebben is hallhat, aki felvette.

      Törlés