Zsófi ötleteit jó kiindulási pontnak találom, így elkezdhetünk a projektünk gyakorlati megvalósításán is tovább gondolkodni, részleteiben is kitalálni.
Az előző heti tanítási gyakorlatunkon meglepve tapasztaltam, hogy a kilencedikes tanulásban akadályozott osztály tanulóinak internetes aktivitása nagyjából a facebook használatára korlátozódik. (Az informatika órájukról visszatérve is azon lelkendeztek, hogy az egész órát a közösségi oldalon tölthették.) Ezért a Gmail fiók létrehozása és az alkalmazások bemutatása rövid ppt, illetve kipróbálási lehetőség keretében jó gondolat! A csoportmunka és a feladatok megoldása is hasznos lehet: az egyik csoport akár készíthetne egy rövid kérdőívet - mint ami a mi csoportunk feladata volt a múlt órán- a többiek számára, akár a Google alkalmazások ismeretéről is (feladat a feladatban), a mi szempontrendszerünk segítségével! Egy hosszabb távú tervet/projektet is lehetne kezdeményezni az osztályban, például választhatnak egy naptár felelőst, aki az osztályt érintő fontos eseményeket, határidőket, számonkérési időpontokat rögzíti a Google Naptár alkalmazásban, egy szabadidő szervezőt, aki a Google Csoport segítségével tájékoztatja a többieket a közös szabadidős programokról és egy kreatív csoportot, akik a közös fényképek megosztását szervezik az osztály Picasa webalbumában.
Autista fiataloknál a gondolatok és élmények megosztása szempontjából lenne érdemes vizsgálni a kérdést, talán számukra könnyebb ezen a viszonylag személytelenebb úton elindítani egy kommunikációs-interakciós folyamatot (kortársaikkal, akár tanáraikkal is) - ajánlani lehetne nekik a fényképek megosztását, a blogírást, illetve a rendszerezést (pl. napirend, közlekedés terén - Google Naptár, Térkép), miután felmértük, hogy hol tartanak.
Eszter pályázatokkal kapcsolatos kitekintéséről az jutott még eszembe, hogy utána kellene néznünk, milyen lehetőségek vannak a pedagógusok számára (továbbképzések, önképzés), akik szeretnék ezeket az ismeretek felhasználni, alkalmazni, majd a projekt során a diákok számára készített kérdőívbe belevenni, hogy a tanárok részéről mit tapasztalnak, használják-e ezeket az eszközöket, alkalmazásokat, illetve segítenek-e, ösztönzik-e őket ezek használatára.
Az előző heti tanítási gyakorlatunkon meglepve tapasztaltam, hogy a kilencedikes tanulásban akadályozott osztály tanulóinak internetes aktivitása nagyjából a facebook használatára korlátozódik. (Az informatika órájukról visszatérve is azon lelkendeztek, hogy az egész órát a közösségi oldalon tölthették.) Ezért a Gmail fiók létrehozása és az alkalmazások bemutatása rövid ppt, illetve kipróbálási lehetőség keretében jó gondolat! A csoportmunka és a feladatok megoldása is hasznos lehet: az egyik csoport akár készíthetne egy rövid kérdőívet - mint ami a mi csoportunk feladata volt a múlt órán- a többiek számára, akár a Google alkalmazások ismeretéről is (feladat a feladatban), a mi szempontrendszerünk segítségével! Egy hosszabb távú tervet/projektet is lehetne kezdeményezni az osztályban, például választhatnak egy naptár felelőst, aki az osztályt érintő fontos eseményeket, határidőket, számonkérési időpontokat rögzíti a Google Naptár alkalmazásban, egy szabadidő szervezőt, aki a Google Csoport segítségével tájékoztatja a többieket a közös szabadidős programokról és egy kreatív csoportot, akik a közös fényképek megosztását szervezik az osztály Picasa webalbumában.
Autista fiataloknál a gondolatok és élmények megosztása szempontjából lenne érdemes vizsgálni a kérdést, talán számukra könnyebb ezen a viszonylag személytelenebb úton elindítani egy kommunikációs-interakciós folyamatot (kortársaikkal, akár tanáraikkal is) - ajánlani lehetne nekik a fényképek megosztását, a blogírást, illetve a rendszerezést (pl. napirend, közlekedés terén - Google Naptár, Térkép), miután felmértük, hogy hol tartanak.
Eszter pályázatokkal kapcsolatos kitekintéséről az jutott még eszembe, hogy utána kellene néznünk, milyen lehetőségek vannak a pedagógusok számára (továbbképzések, önképzés), akik szeretnék ezeket az ismeretek felhasználni, alkalmazni, majd a projekt során a diákok számára készített kérdőívbe belevenni, hogy a tanárok részéről mit tapasztalnak, használják-e ezeket az eszközöket, alkalmazásokat, illetve segítenek-e, ösztönzik-e őket ezek használatára.
Jó ötlet a továbbképzések feltérképezése.
VálaszTörlés