Bevezetés és magyarázat gyanánt- hogy miért is jött létre ez a blog- annyit leírnék, hogy az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar negyedéves tanulóiként lehetőságünk volt felvenni az Infokommunikációs eszközök (IKT) és WEB 2.0 a gyógypedagógiában c. kurzust.
Ennek keretein belül és a kurzus teljesítésének reményében kezdjük szerkeszteni ezt a blogot.
Témánk az univerzális tervezés.
Első hallásra mi is törtük a fejünket, hogy vajon ebbe a témakörbe mi tartozhat...kerekedett is belőle egy gondolattérkép...
Univerzális tervezés elvégre megvalósulhat a fizikai környezet létrehozásában, oktatásban illetve a kommunikációban is. Tehát rendkívül szerteágazó téma.
Első lépésként nem is nagyon tudtam mit csináljak, így beírtam a google-ba és rákerestem. Az eredmény picit meglepett hiszen gyógypedagógiai vonatkozásban nem sok oldalt dobott ki.
Volt 1-2 tervező, építő cégnek az oldala, az univerzális tervezés tanításáról szóló weboldalak, valamint az előző években ugyan ezt a kurzust teljesített tanulók blogjai :)
Valami miatt megakadtam azonban egy (amúgy teljesen jelentéktelen kis) cikken az univerzális tervezésű zuhanyzókról. Itt írnak arról, hogy jól meg kell fontolni bizonyos szempontokat a zuhany tervezése előtt, úgy mint az ülőkék, zuhanyrózsa, fogódzók, falfülkék, padlózat stb kialakítása. Az akadálymentesség szempontjából a fogyatékos embereket is említi a cikk, de a hangsúly nem ezen van. Rengeteg szempontot említ, ahol figyelembe kell venni a gyerekek méreteit is, hogy pl. számukra is könnyen elérhető, használható legyen minden.
Talán ez fogott meg ebben a cikkben, hogy soha nem gondolnám, hogy akár egy zuhany létrehozásánál is ennyi opció legyen, mint ahogy ebben a cikkben is írtak kezdve a levehető zuhanyrózsától, ami a cső hosszában bárhol rögzíthető egészen az extrém ötletekig.
Rövidre zárva tehát még biztosabb lettem abban, hogy a számunkra fontosabb oktatás és kommunikáció területén is rengeteg lehetőség és még számomra nem ismert út van, amit projektünk alatt reméljük közösen meg is fogunk ismerni.
Ennek keretein belül és a kurzus teljesítésének reményében kezdjük szerkeszteni ezt a blogot.
Témánk az univerzális tervezés.
Első hallásra mi is törtük a fejünket, hogy vajon ebbe a témakörbe mi tartozhat...kerekedett is belőle egy gondolattérkép...
Univerzális tervezés elvégre megvalósulhat a fizikai környezet létrehozásában, oktatásban illetve a kommunikációban is. Tehát rendkívül szerteágazó téma.
Első lépésként nem is nagyon tudtam mit csináljak, így beírtam a google-ba és rákerestem. Az eredmény picit meglepett hiszen gyógypedagógiai vonatkozásban nem sok oldalt dobott ki.
Volt 1-2 tervező, építő cégnek az oldala, az univerzális tervezés tanításáról szóló weboldalak, valamint az előző években ugyan ezt a kurzust teljesített tanulók blogjai :)
Valami miatt megakadtam azonban egy (amúgy teljesen jelentéktelen kis) cikken az univerzális tervezésű zuhanyzókról. Itt írnak arról, hogy jól meg kell fontolni bizonyos szempontokat a zuhany tervezése előtt, úgy mint az ülőkék, zuhanyrózsa, fogódzók, falfülkék, padlózat stb kialakítása. Az akadálymentesség szempontjából a fogyatékos embereket is említi a cikk, de a hangsúly nem ezen van. Rengeteg szempontot említ, ahol figyelembe kell venni a gyerekek méreteit is, hogy pl. számukra is könnyen elérhető, használható legyen minden.
Talán ez fogott meg ebben a cikkben, hogy soha nem gondolnám, hogy akár egy zuhany létrehozásánál is ennyi opció legyen, mint ahogy ebben a cikkben is írtak kezdve a levehető zuhanyrózsától, ami a cső hosszában bárhol rögzíthető egészen az extrém ötletekig.
Rövidre zárva tehát még biztosabb lettem abban, hogy a számunkra fontosabb oktatás és kommunikáció területén is rengeteg lehetőség és még számomra nem ismert út van, amit projektünk alatt reméljük közösen meg is fogunk ismerni.
Kedves mindenki, aki eme blogot olvassa!
VálaszTörlésAhogy elkezdődött ez a félév, úgy mi is nekilendültünk a munkának. Mint, ahogyan Eszter azt már említette, az Univerzális tervezést választottuk témánknak, mert úgy gondoltuk, hogy eddig még erről a területről nem hallott, nem kapott információkat osztunk majd meg veletek. A kezdeti ijedtség és bátorság mellett belevágtunk a kutakodásba, ötletelésbe, nézelődésbe, blogolásba, csicsergésbe. :) Bízunk benne, hogy izgalmas félév előtt állunk, és biztos vagyok benne, hogy a közös munkát élvezni fogjuk, valamint Nektek is tudunk hasznos infókkal, vidám hangulattal szolgálni.
(A fürdőszoba megtervezésével kapcsolatban, vagy egy most már vicces, akkor nem volt az sztorim. :) ;) )
Először is köszönet Eszternek a blogért!
VálaszTörlésA csoportunk megalakult és - bár kissé megkésve - de én is bekapcsolódtam az univerzális tervezés körüli izgalmakba! A digitális bennszülöttek, az Y-generáció, a podcast és a TeacherTube sem rejtélyes fogalmak már többé, továbbá követem a twittert (vagy ő követ engem..) és bárhol tehetek egy virtuális sétát, ahol csak kedvem tartja - akár óra alatt is.
És a nap híre: elkészült a projekttervünk, a tanulásban akadályozott fiatalok infokommunikációs eszközhasználatát vizsgáljuk majd, elsősorban azokban az iskolákban, ahol szakpedagógiai gyakorlatunkat töltjük. Persze, még lehet módosítás, egyelőre keresem a kapcsolatokat a téma és az univerzális tervezés között...